irenehuijbers.reismee.nl

Brighton, London, The Lake District and Newcastle!

In het weekend van 19 oktober zijn ons pap, mam en Mart lans gekomen! Met de auto voor 2 dagen. Ze kwamen zaterdag ochtend om 11 uur aan, we hebben toen alle spullen die ze bij hadden (voornamelijk eten) naar mijn kamer gebracht en in mijn keuken een kopje thee gedronken. Daarna zijn we naar een markt in Chichester gegaan, hier heeft ons pap een hoed gekocht (de zoveelste haha). Daarna hebben we weer in mijn keuken gelunched en is Loïs even langs gekomen om zich voor te stellen. We verbleven die avond in een Bed & Breakfast in Bosham, The new boathouse. We hebben met zijn 4en de film De storm gekeken, Mart heeft met zijn handigheid de bleu-ray speler in de kamer aan de praat gekregen, en zijn daarna lekker gaan slapen. Zondags kwamen we erachter dat er maar een schaars ontbijtje was, alleen toast met jam of cornflakes, dit was natuurlijk niet genoeg voor ons brabo’s haha. Dus onderweg naar Brighton hebben we in nog een Engels ontbijt gegeten met alles erop en eraan, dit was erg lekker! In Brighton zijn we op de pier gaan kijken, in de spelletjes hal heeft Mart 100 punten gewonnen waar die 2 stuiterballen voor kon halen! Wauw wat zijn ze gul haha. Daarna liepen we terug naar de auto door kleine straatjes met veel winkeltjes die hun kleding op straat hadden staan, daar heeft ons pap nog een soort vissersjas gekocht die als het goed is waterdicht is haha.


Op het station in Brighton heb ik afscheid van ze moeten nemen omdat ze de trein in Folkestone moesten halen, dit ging met lange en veel knuffels met allemaal, ik vond het heel fijn en gezellig dat ze langs zijn gekomen!!


De week van 26 oktober t/m 1 november is het Half term, dat is de herfst vakantie hier. Nadine, Loïs en ik hebben voor deze week een reisje geboekt, vrijdag, zaterdag en zondag in London, daar kwam 1 vriendin en haar vriend van Loïs langs dus daar hebben we veel mee opgetrokken, Nadine’s moeder en broertje kwamen dat weekend ook naar London dus zij is met hun gegaan. In London hebben we veel gezien, ik ben er al 3x geweest maar ook nu weer nieuwe en leuke dingen gedaan. Op vrijdag kwamen we pas laat aan en hebben we in een pub een wijntje gedronken en zijn we nog even uit geweest. Zaterdags zijn we naar het British national historic museum, Hyde park met het Albert monument, Kensington Palace, Porobello market (een lange straat met op zaterdag heel veel kraampjes, een echte aanrader voor marktliefhebbers!) en Covent Garden. Hier hebben we gegeten bij een Grieks restaurant. S’avonds zijn we niet uit geweest en hebben Loïs en ik een fles wijn en chippies gekocht en deze op de kamer opgegeten en de Britse versie van Take me out gekenken. Zondags gingen we naar het Tate museum geweest. Hebben we langs de Thames gelopen, de Big Ben, London eye en de Millenium Bridge (van de film Harry Potter!!) gezien en heeft Loïs weer afscheid genomen van Elze, ik vond het leuk om haar te leren kennen! Ook al was het maar kort. Daarna zijn Loïs en ik naar de St. Pauls Cathedral gelopen, die is mooi zeg! En groot, er was een dienst aan de gang en hier hebben we even naar geluisterd, je mocht er alleen geen foto’s maken jammer genoeg. Vervolgens naar Picadilly circus en daarna weer naar het station omdat we de trein naar het Lake District moesten halen. Op London Euston hebben we in een Amerikaans restaurant, Ed’s een hamburger gegeten. Hier sloot ook Nadine zich weer bij ons aan.


Maandags hadden we in het Lake District een tour geboekt. Met de bus werden we om half 10 opgehaald, we hadden alle drie niet zo heel goed geslapen omdat we in een Backpackers Lodge sliepen, met zijn 7 op een kamer. De tour ging langs 10 meren en onze gids vertelde bij veel dingen onderweg de geschiedenis. Dit was erg leuk en interessant om te weten. Bij elk meer stopte hij zodat we uit konden stappen en foto’s konden maken. Wat een uitzicht!! Zoo mooi, groot en omdat het hersft is verkleurden alle bomen en zag je dus rood oranje bruin groen en geel. En de typisch Engelse muurtjes, ik ben er achter gekomen dat ik er helemaal gek op ben haha. We hebben vandaag veel gezien en erg genoten! S’avonds hebben we in de Backpackers Lodge noedels klaargemaakt en gegeten, niet het lekkerste maar wel goedkoop. Daarna zijn we nog een wijntje gaan drinken in een pub, dit was ook erg gezellig. Dinsdags besloten we om te gaan wandelen. Met de bus naar Grasmere en daar rond het meer gewandeld, we zijn na ongeveer 1 kilometer al van de route afgeweken omdat we een pad zagen die door het bos liep (hier liepen meer mensen) dat vonden we er leuker uit zien. We hadden constant een super mooi uitzicht en hebben aan het water onze boterhammen gesmeerd en gegeten. S’avonds met de trein naar Newcastle, daar in een restaurantje lekkere lasagne gegeten, loïs en Nadine wilden nog graag uit maar ik was moe en had nergens meer zin in, we zijn om 12 uur terug gegaan naar de kamer en zijn lekker gaan slapen. Woensdag hebben we bij het metro station een dagkaartje gekocht en zijn we de toeristische dingen van Newcastle gaan bekijken, eerst langs de rivier Tyne waar we de millenium bridge hebben gezien (een andere als in London) daarna naar de mooiste straat van Engeland, Grey street, hier hebben we gelunched bij een Italiaans restaurantje. Daarna met de bus naar het grootste overdekte winkelcentrum van Europa (dat zeggen ze tenminste) ‘Metrocentre’. Vervolgens de bus naar het beeld, ‘The Angle Of The North’ dit is een groot beeld van een engel van wel 20m hoog en 54m breed!! Het was helaas al redelijk donker toen we daar aankwamen maar het uitzicht over de stad en alle lichtjes was wel weer heel mooi.


Die avond gingen we op stap, de meiden in Newcastle hebben altijd een make-up laag van minimaal 1 cm op hun gezicht zitten en voor 1 keer wilden wij dat ook wel eens ervaren. Daarom hebben we ongeveer 2 uur voor de spiegel gestaan, foundation, oogschaduw, lippenstift en nepwimpers. Het zal allemaal op mijn gezicht en het zag er niet eens zo verschrikkelijk uit! Haha. Een aardige taxi chauffeur heeft ons naar een club gebracht waar het op woensdag druk bleek te zijn, dit was ook zo! En met onze laag make-up vielen we niet eens op tussen de andere meiden. Ik heb een super leuke avond gehad en we lagen om 4 uur in ons bedje.


Donderdag moesten we om 10 uur uit onze kamer zijn, wat niet gelukt is haha, rond 11 uur hebben de metro naar de kust gepakt, dit moest ook weer de mooiste van Engeland zijn. Ik vond het wel meevallen haha, het waaide er alleen bijna niet! Wat ik nog nooit heb meegemaakt aan zee! Daarna hebben we onze koffers weer opgehaald in het hotel, macaroni salade gehaald bij de Tesco (die tegen mijn verwachtingen wel erg lekker was) en de trein gepakt terug naar Chichester, een 5 uur lange reis, pfff. Maar we hebben het overleefd en het was een top weekje!!


Morgen moet ik mijn huiswerk maar eens gaan bijwerken, de was doen (ik was in het lake district uitgegleden en er zat een plakaat slijk op mn broek waar je U tegen zegt), stofzuigen en boodschappen doen. Dinsdag is mijn eerste basketbalwedstrijd! Erg spannend omdat ik nog steeds niet bepaald goed ben. En woensdag is er een internationale dag op school. Ieder land krijgt een kraam die ze moeten inrichten. Ik zorg voor de klompen (die ons pap genoeg heeft), de pepernoten, wat oranje versiering en verder regelen we Nederlandse muziek, vlaggen, spijkerpoepen en zwarte pieten mutsen. Ook hier heb ik weer veel zin in! Ook om de kraampjes van de andere landen te zien.


Na dit dure weekje heb ik besloten om een baan te gaan zoeken, het geld is namelijk opgehouden binnen te komen, wat ik wel merk haha.


Nu ga ik maar eens eten maken want het is een luie dag geweest, ben namelijk nog erg moe onze trip door Engeland! Vanavond lekker optijd naar bed en er morgen weer tegen aan.


Hugs and kisses

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!