irenehuijbers.reismee.nl

Hoe lang zit ik hier al!

Alweer anderhalve maand geleden is het dat ik hier in Chichester aan kwam, al voelt het alsof het 2 weken geleden was, zo snel gaat de tijd! Het gaat nog steeds top en ik leer alleen maar nieuwe dingen, ontmoet veel mensen en ook mn zelfstandigheid gaat erop vooruit.


De reden dat ik nu pas weer een verhaal schrijf is omdat er niet zo heel veel spannends meer gebeurt, veel is al hetzelfde en gewoon. Zoals op school, het eten, boodschappen doen en sporten. Wat we nu ongeveer 2x in de week doen en ik nog 1x basketbal, wat erg leuk is en wat ik ook elke week steeds leuker ga vinden omdat ik mezelf ook vooruit zie gaan, nog niet erg hard maar er zit vooruitgang in haha.


Mijn sketchbook van fotografie zit al aardig vol en ik heb mijn eerste beoordeling binnen, een C+, dit is dus bijna een B. Hij zei dat als ik mijn huiswerk beter afwerkte en er meer werk van mezelf in plakte, dus niet alleen wat we in de lessen oefenden, het zeker een B en misschien wel een A kon worden. Hier gaan we dus aan werken!


Woensdag waren we vrij, daar hebben we van geprofiteerd natuurlijk! Hier is het op dinsdag namelijk Student night en we zijn dan ook op stap geweest naar Thursdays (club net buiten Chichester) het was erg gezellig en we hebben flink gelachen! De dag erna hebben we niet veel gedaan, huiswerk een beetje bijgewerkt.


London


Vorige week zaterdag ben ik met Loïs en Eva naar London geweest! We hebben natuurlijk de Big Ben bekeken, the tower bridge, the tower of London, the London eye, Buckingham palace, Green park en nog meer typische toeristische trekjes. Het was super gezellig! We hadden onbeperkt metro dus we konden gaan waar we wilden, dit was heel fijn. S’avonds hebben we in een pub gegeten, simpel een burger met frietjes maar die waren lekker en gingen er zeker in na zo’n lange dag!


De heenweg met de trein duurde anderhalf uur ongeveer, maar de terugweg, pfoe! Het manneke bij de infobalie had tegen ons gezegd dat we de hele dag nog terug naar Chichester konden via de zelfde route als de heenweg, nou niet dus. Er staat ook nergens duidelijk of gewoon helemaal niet aangegeven op welk perron je moet zijn en welke trein je eigenlijk moet hebben naar Chichester, omdat het maar een klein stadje is. Na 3 keer op en neer gelopen van de perrons en weer naar de infobalie, zijn we dan eindelijk via een omweg, na 2,5 uur thuis. We zaten er hierdoor een beetje doorheen maar op het station in Little Hampton hebben we als gekken staan dansen en zingen, we moesten daar een half uur wachten omdat onze trein te laat was en we daarom de overstap gemist hadden en daarna de LAATSTE trein naar huis hebben gepakt.


Loïs, Nadine en ik willen in de herfst vakantie (dat is hier vanaf 26 oktober t/m 1 november) meer van Engeland gaan bekijken. We hebben een beetje op internet gesurft en zijn het er samen mee eens geworden dat we naar het Lake District (dit ligt in het noorden tegen Scotland aan, hier is veel mooie natuur en meren) en naar Newcastle (een stad ook in het noorden bekend van Geordie Shore) willen. Ik heb hier al erg veel zin in! Ik zorg dat mn camera is opgeladen zodat jullie op de (hoop ik vele) foto’s kunnen zien hoe mooi het is. Volgend weekend zijn ons pap, mam en Mart van plan om langs te komen met de auto, zij kunnen dan mooi mijn wandelschoenen, regenjas, rugzak en natuurlijk de pepernoten en paprika chips meenemen, ook hier kijk ik naar uit!


Vandaag gingen er veel mensen naar Fright night in het Thorpe park . Ik was natuurlijk weer te laat met een kaartje kopen dus voor mij ging het feest niet door. Ik heb een programma laten opstellen bij de sportschool, heb de was gedaan, gestofzuigd, afgestoft en mijn badkamer van top tot teen gepoetst, ik heb er zelfs gedweild! (Op m’n knieën met een doekje omdat ik geen dweil heb haha)


Ik hoop dat ik in mijn volgende verhaal veel nieuwe ervaringen, foto's en herinneringen met jullie kan delen!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!