irenehuijbers.reismee.nl

Alweer een week voorbij

Wow ik zit hier ondertussen al bijna een maand!


Op school heb ik maandag een test moeten maken om te kijken wat mijn niveau voor engels was omdat ik nu het vak Communicatie en Cultuur heb omgewisseld voor Engelse lessen. Voor het luistergedeelte had ik 97% goed, lezen 85% en schrijven ging ook goed dus ik ben in de hoogste groep ingedeeld. Fotografie is nog steeds een super leuk vak en elke les is interessant, we leren veel en ook als we een keer theorie hebben vind ik het leuk. Loïs en ik gaan nog een keer naar het museum hier om naar de fotogalerij te kijken, daar hangen ook foto’s en collages van fotografie studenten van voorgaande jaren. Ook geschiedenis is nog steeds interessant, ik kan actief mee doen en het huiswerk is nog niet al te moeilijk. We gaan met de geschiedenis klas in Februari naar Polen!! Om daar naar het concentratiekamp te gaan en de stad te bezichtigen, ik hoop dat dit niet te veel gaat kosten zodat ik gewoon mee kan.


Deze week heb ik ook mijn eerste basketbal training gehad! Wat was dat zwaar zeg, pfff ik ben er wel achter gekomen dat ik lang niet meer aan sport heb gedaan en ook dat ik er helemaal niet goed in ben haha. In ieder geval het scoren lukt niet goed, zorgen dat iemand de bal niet goed kan overspelen door er tussen te springen en ervoor zorgen dat een ander niet scoort lukt wel. Maar wie weet lukt het over een paar weken beter.


Anouk en Sophie komen me van 21 t/m 24 november blij maken met een gezellig bezoekje! Heb hier nu al zin in en dan mogen ze mooi pepernoten en paprika chips meenemen haha, dat kennen ze hier namelijk niet. Ik denk dat we dan een dagje Londen eraan vast plakken omdat dat toch het leukste is om te doen.


Zaterdags zijn we met een grote groep naar Brighton gegaan met de trein. Ik heb de hele dag met Loïs, Margot, Denise en Daan rondgelopen. Het is echt een super mooie stad! Mooie gebouwen en veel winkels, het was er wel heeeel druk met mensen en oversteken is gevaarlijk omdat van alle kanten verkeer komt, maar gelukkig zijn er om de 100 meter stoplichten voor voetgangers. We zijn als eerste richting de beroemde pier gelopen, die is groot zeg! Op het grote stuk achteraan is een hele kermis gebouwd. Met een draaimolen, achtbaantjes, blikken gooien en een grote speelhal waar je gokspelletjes kunt doen, zoals grijpen en buldozeren. Bij een van deze apparaten hingen nog 10 punten kaartjes eraan, die was de voorganger vergeten. Deze hebben wij ingewisseld tegen een potlood. Voor een simpele sleutelhanger moet je namelijk al 100 punten voor hebben. Daarna zijn we door de stad gelopen richting het shopgedeelte.


Bijna alle meisjes dragen hier super veel make-up op, dragen amper spijkerbroeken (terwijl ik niks anders heb), de haren hebben ze opgetoeft of zijn groen en paars. Het is allemaal een beetje apart maar ik heb me qua rokjes al over laten halen en ik heb er 1 aangeschaft bij de H&M, nu is het nog de vraag of ik hem aan durf te doen haha.


Ik ben er al wel aan gewend dat de auto’s aan de linkerkant van de weg rijden en dat je dus bij het oversteken eerst naar rechts moet kijken en halverwege naar links, maar toch kijk ik automatisch ook de andere kant in. ’S Avonds hebben we bij een kraampje pizza gekocht en die op een bankje opgegeten. Daarna zijn we weer met de trein terug naar huis gegaan. Ik heb een super leuke dag gehad maar pfoe wat was ik moe! We waren de dag ervoor ook opstap geweest dus ik had er niet veel slaapuurtjes op zitten en dat merkte ik. Toen we thuis kwamen hebben we besloten om niet op stap te gaan en hebben we Harry Potter 3 te kijken. Daarna ben ik meteen gaan slapen.


For now I say goodbye and I hope all of you are doing well!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!