irenehuijbers.reismee.nl

Wat gaat de tijd snel!

Wooow de afgelopen week is echt voorbij gevlogen!


Op school gaat alles zijn gangetje, ik heb het vak Communicatie en Cultuur omgeruild voor Engelse lessen, dit was namelijk erg lastig en vaak onduidelijk wat we moesten doen. En Engelse lessen is wel goed om mijn grammatica bij te spijkeren. De geschiedenis groep is in 2 gesplitst omdat we met 33 man waren, dus nu zit ik in een groep van 10 personen (veel studenten weigeren om over te stappen naar de andere groep) het is nu lekker rustig en de docent heeft meer aandacht voor je, ik steek dan ook veel vaker mijn vinger op en doe actiever mee. Fotografie is nog steeds super leuk! Deze week hebben we in de donkere kamer gewerkt. We hebben van school fotopapier gekocht en moesten van thuis allerlei voorwerpen meenemen, (transparant en antitransparant) deze moesten we dan op het fotopapier onder de 'enlarger' leggen (ik weet het Nederlandse woord niet). Dan moest je de timer aan zetten, 5 seconden, en dan maakte hij de foto. Daarna moest je de foto meteen zelf ontwikkelen. Ik heb 6 leuke fotos kunnen maken, bij de fotos kun je het resultaat zien.


Ik heb in het stadje een grote wereldkaart gekocht en deze in mijn kamer opgehangen om de boel op de vrolijken en zodat ik kan kijken waar iedereen vandaan komt, de buurman uit Qatar bijvoorbeeld en nog andere meisjes uit Barbados en Bermuda. Ook heb ik een scrapboekje gekocht waar ik leuke foto's in kan plakken en later kan terug kijken op dit spannende jaar. Ik heb het hier al super naar mijn zin! In het weekend gaan we gezellig op stap met zijn allen. We eten samen en gevarrieerd, worden ook steeds beter in koken. Boodschappen doen hoeft niet meer elke dag omdat we een goede vriezer hebben en al een beter inzicht krijgen van wat lang goed blijft en wat we meteen op moeten maken.


Donderdag was mijn 19e verjaardag! Ik had de dag ervoor al 4 superlieve en leuke verjaardagskaarten ontvangen van Sophie, Tante Nellie, Imke en het Thuisfront. Bij het zien van de lieve berichtjes moest ik wel even huilen.. Verder iedereen bedankt die een lief berichtje op mijn facebook heeft gezet, gemailt of gesmst heeft! Ik had alleen smorgens les (fotografie) dus ik kon smiddags even wat te drinken en cakejes kopen voor savonds. Smiddags zijn Eva, Eva, Vera en Daan even langs gekomen. Savonds kwam Loïs ook en hebben we pizza en Ben & Jerries ijs besteld, was super lekker! Ondertussen was Nadine ook gekomen. Later kwamen Hana en Ayari, 2 Japanse meisjes die super lief een eigen kaartje hadden gemaakt! Jasmijn, Florien, Denise en Margot kwamen ook nog. Na een tijdje kwamen de Qatar jongens weer koffie maken, deze stinkt en is niet lekker, ze drinken deze dan ook uit shotglaasjes. Ze hebben met zijn allen voor me gezongen en daarna weer gedanst. Toen we nog met zijn 5en overbleven zijn we richting een pub het centrum gelopen, hier was het niet druk en hij ging om 12 uur al dicht. Daarom zijn we daarna met de Qatar jongens, Jasmijn, Florien en Loïs naar een club in Bognor Regis geweest. Deze stond direct aan de zee! super mooi. Hier hebben we het kei gezellig gehad en hebben veel gedanst en gelachen.


De dag erna ging mijn wekker alleen al om 8 uur om vervolgens 3 uur geschiedenis les te hebben. De eerste helft viel ik bijna in slaap maar na een kopje koffie ging het beter. Savonds hebben Loïs en ik Harry Potter 1 gekeken en pas laat gegeten, Spaghettie Carbonara. Deze was wel te eten maar ik heb hem lekkerder gehad, makkelijk (uit een zakje) is dus niet altijd lekker :(


Zaterdag gaat Loïs een paar dagen terug naar Nederland, ik heb daarom op internet opgezocht waar de dichtst bijzijnde Primark zat, dat was in Portsmouth. Om half 1 heb ik de trein gepakt en ben vervolgens een halte te ver uitgestapt (oeps). Het was niet zo gek ver dus ik heb 3 kwartier gelopen om uiteindelijk de Primark te vinden. Hier heb ik goede inkopen gedaan en mezelf weer lekker verwend.


Nu ga ik de stofzuiger maar eens halen want het is weer nodig! Ik wens iedereen nog een heel fijn weekend toe en tot het volgende verhaal!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!