irenehuijbers.reismee.nl

Week 2

Zondags heb ik een lui dagje gehouden, ik heb een paar afleveringen van het nieuwe seizoen van dexter gekeken en ben smiddags met Loïs, Jasmijn en nog een Nederlands meisje iets gaan drinken in de stad, dit was weer leuk om nieuwe mensen te leren kennen.


Savonds heb ik bij Loïs spaghettie gegeten met nog 2 Aziatische meisjes, we hadden niet genoeg saus dus ik heb ketchup gebruikt, het was wel te doen maar met een gewone saus was het lekkerder geweest.


Maandag heb ik smorgens 3 uur geschiedenis gehad, ik begreep het nu beter omdat dit de 2e les had en kon ook binnen mijn groepje mee overleggen over de onderwerpen. Om kwart over 12 was ik al klaar omdat de Engelse lessen die ik normaal smiddags heb, volgende week pas beginnen. Ik ben daarom met Loïs boodschappen gaan doen. We hadden weer met dezelfde meisjes afgesproken om samen te eten (alleen is ook maar zo alleen) en dit keer zouden Loïs en ik zorgen voor het eten. We hebben wraps gemaakt, 4 wraps met roomkaas, gerookte zalm en sla (koud) en 4 wraps met Mexicaanse kip, paprika en sla (warm). Ik vond het erg lekker!


Dinsdag had ik smorgens 3 uur Communicatie en Cultuur. Dit was mijn eerste les van dit vak en ik vond het erg interessant! Het was veel stof en ik heb veel aantekeningen gemaakt, ik hoop dat dit helpt met onthouden. Lunch heb ik in de aula gegeten, mijn eigen gesmeerde boterhammetjes met kipfilet en hagelslag. Het viel me op dat heel veel mensen warm eten als lunch! En dan ook echt maaltijden en niet een stuk pizza, terwijl ik gewend ben dat iedereen brood mee neemt haha. Ik heb me ingeschreven voor tennis, het meisjes basketbal team en ik heb met Loïs en Joukje afgesproken om 1x in de week te gaan fitnessen, we zullen zien hoe lang ik gemotiveerd blijf en het vol houd! Smiddags had ik Fotografie, dit was weer een erg leuke les. Dit keer moesten we abstracte foto’s maken, dat zijn foto’s waarop je eigenlijk niet kunt zien wat het is, zoals heel ver inzoomen op een object, zoals een boom of een picknicktafel of zodra je de foto maakt de camera rond de lens draaien zodat je een draaiend effect hebt op het resultaat, dit vergeleek de leerkracht mee dat je dat ziet als je drugs hebt gebruikt (dit kon ik natuurlijk niet bevestigen haha). We hebben de foto’s uitgeprint en die heb ik thuis uitgeknipt en in mijn schetsboek geplakt zodat ik zo door het jaar heen een portfolio ontwikkel, hier zal ik ook op beoordeeld worden. Savonds heb ik weer samen met Loïs gegeten, gebakken aardappeltjes met een hamburger en sla met komkommer, fetablokjes en tomaatjes. Daarna hebben we in de common room met Daan en Tycho (2 Nederlandse jongens van 16) de film ‘Final destination’ gekeken, deze vond ik zoals alle andere thrillers heel eng haha.


Woensdag heb ik lekker uit kunnen slapen, ik had pas smiddags een les Communicatie en cultuur. Ik vond het nu een stuk lastiger als de vorige keer, we hebben ook meteen veel huiswerk en essays opgekregen dus misschien ga ik een vak ruilen met een makkelijker vak. Savonds heb ik weer met Loïs gegeten, gestoomde aardappelen, vissticks en boontjes. Savonds hebben we weer met Daan en Tycho een film gekeken in de common room, dit keer Scream 4, die had ik in Nederland al met tante Nellie in de bioscoop gezien maar toch was hij eng!

Donderdags had ik weer fotografie, dit vind ik nog steeds een super leuk vak! We hebben deze les wat kunstgeschiedenis gekregen en een tijdlijn gemaakt. Mijn schetsboek zitten al redelijk wat foto’s in haha. Loïs en ik zijn van plan om regelmatig op pad te gaan en foto’s te maken. Smiddags had ik geschiedenis, dit ging goed, ik heb zelf kunnen reageren op klassikale vragen! Haha. Savonds hebben Tycho, Daan, een duitse jongen Loïs en ik fish en chips gegeten in een tentje buiten het centrum, het was lekker maar er zat super veel friet bij dus niemand had het helemaal op. Ook hebben we ons helemaal uitgeleefd in het speeltuintje haha.


Vrijdag kon ik weer lekker uitslapen, ik had om kwart over 11, 1 uur enterprise, hierbij moesten we ons als journalisten opstellen. Er was zogenaamd brand in de College en de leerkracht was het hoofd van de brandweer, wij moesten dan vragen stellen om zoveel mogelijk te weten te komen, hiervan moesten we dan een tweet maken (niet echt posten) en daarna een facebook status. Er hoorde ook een competitie bij met als prijs meeloop dagen bij de lokale krant, daarvoor moest je ook nog een verhaal van 300 woorden schrijven over de ‘brand’. Hier heb ik niet aan mee gedaan.


Smiddags heb ik met Loïs de Lidl gezocht en gevonden! Op de heenweg verkeerd en om gereden maar we waren er, veel inkopen gedaan en weer op de fiets terug, dit keer waren duurde het een stuk minder lang haha. Savonds hebben we lasagne gegeten, kante en klare van de lidl, even in de oven en klaar is kees, het smaakte goed! Daarna zijn we ons klaar gaan maken om te stappen, we hebben in mijn keuken ingedronken omdat het buiten regende. Ook heb ik een nieuwe flatmate gekregen, hij zat eigenlijk in een gastgezin maar hij moest elke dag 40 pond (niet normaal veel!!!) voor de taxi betalen om op school te komen dus nu zit hij op de campus, hij komt uit Qatar en werd die dag 20, een paar vrienden van hem waren er ook, we hebben voor hem gezongen en nog een volksdans aangeleerd gekregen, het was super gezelllig!! Daarna zijn we met zijn allen (met zijn 15 ofzo) naar het busstation gelopen, daar op de bus naar de club. Ik heb een super avond gehad!!


Vandaag heb ik met Loïs broodjes afgebakken als ontbijt. Daarna zijn we ieder naar onze kamer gegaan om huiswerk bij te werken en om de boel op de ruimen en te poetsen. Ik heb de badkamer uitgedaan, afgestoft en mn prullenbakjes leeggemaakt. Het mannetje bij de receptie was er niet dus de stofzuiger kon ik niet bemachtigd krijgen maar dat komt wel. Dalijk ga ik een waskaart aanschaffen en hopelijk mijn eerste was draaien (als ik genoeg geld heb haha, kost namelijk 2,30 pond per wasbeurt en 1,10 pond per droogbeurt). Vanavond gaan we naar een pub in het centrum van Chichester, we weten nog niet welke maar dat zien we dan wel. Ik heb er nu al weer zin in!


De dagen gaan nu al sneller, dus dat is een goed teken denk ik, het echte besef dat ik hier helemaal alleen ben is er nog niet. Omdat ik elke dag druk bezig ben met van alles heb ik ook niet zoveel tijd om aan thuis te denken. Ik mis iedereen wel hoor! Maar heb veel foto's opgehangen zodat ik daar nog een keer naar kan kijken. Nu ga ik maar weer eens kijken of het mannetje van de receptie terug is zodat mn wasmand weer leeg word.


Cheerz and have a nice weekend!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!